Länk till Pireva startsida

Sök tjänsten som IT-samordnare

Pireva svarar för dricksvattenförsörjningen, insamlingen och återvinningen av avfall samt reningen av avloppsvatten inom Piteå kommun. Vår uppgift är att genom ett hållbart arbetssätt inom en rad olika områden bidra till ett fungerande, hållbart och attraktivt Piteå, inte bara för oss utan även för våra barn och barnbarn

Pirevas vision ”Hållbart och prisvärt - nu och för kommande generationer” beskriver
hur vi ska arbeta och genomsyrar allt vi gör, varje dag. Svaret på hur Pireva ska rusta
sig för framtiden och vägen framåt hittar vi i våra engagerade medarbetare och våra
värderingar - Alltid du, Alltid vi, Alltid framåt, som guidar oss i det dagliga arbetet.

Vårt erbjudande

I rollen som IT-samordnare kommer du att arbeta med bolagets övergripande IT-miljö. Du
blir en nyckelperson för att stötta vår verksamhet, medarbetare, leverantörer och konsulter
med allt som rör IT-infrastruktur, säkerhet och support. Du är stöd vid beställning och
utrullning vid IT-upphandlingar och installationer samt en viktig del i pilotprojekt och vid
införandet av nya system. Du får även en samordnande roll i vårt verksamhetsövergripande
arbete med IT- och informationssäkerhet samt med leverantörer inom IT.

Du kommer att ingå i ett team tillsammans med IT-ansvarig, verksamhetsutvecklare och
kvalitetsutvecklare för att supportera verksamheten och omvärldsbevaka områden inom IT,
säkerhet och digitalisering.
Om dig
  • Du har en relevant utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet och erfarenhet av att leda IT-projekt samt hantera IT-infrastruktur
  • Erfarenhet av användarnära IT och vana av att arbeta i MS365-miljön
  • Har ett strukturerat arbetssätt och kan hantera flera parallella uppgifter
  • Är flexibel och vill vara en del av en dynamisk och växande organisation

Det är meriterande om du har:
  • Erfarenhet inom säkerhet och IT-säkerhet
  • Teoretiska kunskaper och/eller erfarenhet av befintlig och kommande NIS-lagstiftning
  • Erfarenhet av OT/SCADA-teknik
  • Erfarenhet av GRC-system som ex. Stratsys

Om oss
Pireva är ett företag under ständig utveckling. Vi erbjuder en arbetsplats med trevliga
kollegor och goda utbildningsmöjligheter för dig som vill utvecklas i ditt arbete.
Arbetet är förlagt på Furunäset. Arbetstiden är 07.00-16.00, måndag-fredag. Tillträdet sker
enligt överenskommelse.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta;

Kjell Lundholm, Utvecklingschef, 0911-931 11
Patrik Hellstrand, IT-ansvarig, 0911-931 54
Helena Bergman, HR-ansvarig, 0911-931 25

Varmt välkommen med din ansökan via e-post till platsansokan@pireva.se
Sista ansökningsdag 16 februari 2025. Ange i ämnesraden vilken tjänst din ansökan avser.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande.